Κανονισμός σχολείου

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες
  Με την ανάρτηση αυτή θέλουμε να σας γνωστοποιήσουμε τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου μας και να σας παρακαλέσουμε να συνεργαστούμε όλοι για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή τους. Στόχος μας η δημιουργία καλύτερων συνθηκών φοίτησης των μαθητών/τριών μας.

  Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού ανήκει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

 Τηλέφωνο Διεύθυνσης  2394041205
 Τηλέφωνο Γραφείου Διδασκόντων  2394041205

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

 Ο σχολικός κανονισμός περιλαμβάνει όλους εκείνους τους όρους και κανόνες που απαιτούνται για να πραγματοποιείται μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι προϋποθέσεις αυτές έχουν σαν στόχο τη διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων, άλλων φορέων), χωρίς συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό και αναγνώριση.
 Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας και η σωστή οργάνωσή της προϋποθέτει κανόνες, όρια και κατανομή ρόλων και ευθυνών.
 Κάθε μαθητής/τρια είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα που δικαιούται να την εκφράζει και να την αναπτύσσει ελεύθερα. Έτσι αποκτά κοινωνική υπόσταση και καλλιεργεί συλλογική συνείδηση. Ο/Η μαθητής/τρια ως μέλος της σχολικής κοινότητας ζει, αποκτά γνώσεις, καλλιεργεί συναισθήματα, αξιοποιεί και χαίρεται για τα επιτεύγματα των άλλων και τα δικά του/της.
 Βασικός ρόλος του σχολείου, με την αγωγή που προσφέρει, είναι να προετοιμάζει την ομαλή ένταξη του/της μαθητή/τριας στην κοινωνία. Γι’ αυτό του εξασφαλίζει περιβάλλον σεβασμού και ελευθερίας που θα τον κάνει να νιώθει ασφάλεια και υπευθυνότητα και του παρέχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει δημιουργικές πρωτοβουλίες. Το σχολείο οφείλει να συνδυάσει την ελευθερία του μαθητή με την κοινωνική ευθύνη.
 Ένας σχολικός κανονισμός δεν έχει τη μορφή ενός καθηκοντολογίου, αλλά συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον και την εποχή. Δε θεωρεί τη σχολική πειθαρχία ως αυτοσκοπό, αλλά ως παιδαγωγικό μέσο για την ομαλή σχολική ζωή και την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας.
 Ο σχολικός κανονισμός δίνει έμφαση στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία, δίνει περιθώρια για αυτόνομη λειτουργία των μαθητών/τριων, στοχεύει στην προσαρμογή και την υπευθυνότητά τους.

ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ - ΤΡΙΜΗΝΑ

 Το σχολικό έτος αρχίζει για τους εκπαιδευτικούς στις 1 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου ενώ για τους μαθητές στις 11 Σεπτεμβρίου με τον καθιερωμένο Αγιασμό και λήγει στις 15 Ιουνίου με την απονομή των Τίτλων Προόδου και Σπουδών στους μαθητές.

 Με σκοπό την καλύτερη κατανομή της διδασκόμενης ύλης και της αξιολόγησης των μαθητών, το σχολικό έτος χωρίζεται σε τρία τρίμηνα ως εξής:

  • Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ: Από 11 Σεπτεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου
  • Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ: Από 11 Δεκεμβρίου έως 10 Μαρτίου
  • Γ΄ ΤΡΙΜΗΝΟ: Aπό 11 Μαρτίου έως 15 Ιουνίου

 Μετά τη λήξη κάθε τριμήνου γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών/τριών από τους εκπαιδευτικούς και οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο και παραλαμβάνουν τον έλεγχο προόδου των παιδιών τους σε ημερομηνία που καθορίζεται από το σύλλογο διδασκόντων.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ KAI AΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΩΡΑΡΙΟ

  Η έγκαιρη προσέλευση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στο σχολείο και η τήρηση του χρόνου έναρξης και λήξης της σχολικής εργασίας δείχνουν ότι όλοι αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό ρόλο έχει το σχολείο και σέβονται την αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου. Όταν το ωράριο δεν τηρείται από τους/τις μαθητές/τριες ή τους εκπαιδευτικούς, χάνεται το κύρος του σχολείου και απαξιώνεται ο ρόλος του.
  Η ώρα προσέλευσης των μαθητών/τριων είναι από τις   7.50΄   έως   8.05΄.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αρχίζει στις 8.10΄και λήγει στις 13:15΄για όλες τις τάξεις.
  Όλοι οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί, παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Η πρωινή συγκέντρωση όλης της σχολικής κοινότητας αποτελεί ευκαιρία για ενημέρωση και ψυχολογική προετοιμασία για το εκπαιδευτικό έργο που πρόκειται να ακολουθήσει.
  Το σχολείο αποδίδει τη σημασία που πρέπει στην πρωινή προσευχή. Οι αλλόθρησκοι και οι ετερόδοξοι μαθητές/τριες παρευρίσκονται στην προσευχή έχοντας το δικαίωμα να μη μετέχουν σε αυτήν και παράλληλα την υποχρέωση να αποδίδουν τον πρέποντα σεβασμό.
  Το σχολείο ρυθμίζει το θέμα της καθυστερημένης προσέλευσης των μαθητών/τριών, έχοντας σαν γενική αρχή ότι δεν πρέπει να διακόπτεται το μάθημα εξαιτίας αυτών που καθυστερούν ούτε να ενθαρρύνεται η άποψη ότι ο/η  μαθητής/τρια μπορεί να καθυστερεί χωρίς κάποιες συνέπειες.
  Η προσέλευση των μαθητών/τριων στο σχολείο γίνεται με ευθύνη των γονέων. Μετά την είσοδο των μαθητών/τριών στο χώρο του σχολείου, την ευθύνη έχουν οι δάσκαλοι υπηρεσίας.
  Οι μαθητές/τριες που έρχονται στο σχολείο μετά την έναρξη των μαθημάτων, γίνονται δεκτοί στην τάξη τους την επόμενη διδακτική ώρα. Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα θα απασχολούνται σε άλλη σχολική αίθουσα.
  Κατά την παραμονή των μαθητών/τριών στην τάξη υπεύθυνος είναι ο δάσκαλος της τάξης, ενώ κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι δάσκαλοι υπηρεσίας.
  Με τη λήξη των μαθημάτων η αποχώρηση ή η παραλαβή των μαθητών/τριων από το χώρο του σχολείου στις κεντρικές εξόδους, γίνεται με ευθύνη των γονέων.
  Η αποχώρηση ενός μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο μετά από ενημέρωση του/της δασκάλου/ας της τάξης ή της διευθύντριας και με τη συνοδεία του γονέα ή κηδεμόνα.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΩΡΕΣ


08.00 – 08.10

Υποδοχή μαθητών
08.10 – 09:40

1η διδακτική περίοδος
09:40 – 10:00
     
διάλειμμα
10:00 – 11:30

2η διδακτική περίοδος
11:30– 11:45

διάλειμμα
11:45 – 12:25

5η διδακτική ώρα
12:25 – 12:35

διάλειμμα
12.35– 13:15

6η διδακτική ώρα
(Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
13:15– 13:20

Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην αίθουσα σίτισης
13:20 -14:00

1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος
Σίτιση
14:00 – 14:15

Διάλειμμα
14:15 – 15:00

2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος
Μελέτη-Προετοιμασία
15:00 – 15:15

διάλειμμα
15:15 – 16:00

3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος
Επιλογή διδακτικού αντικειμένου (ΤΠΕ, Αθλητισμός, Αγγλικά,
Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι
Δραστηριοτήτων)
(Λήξη ολοήμερου προγράμματος)


ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

  Το σχολείο θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών/τριων στις σχολικές δραστηριότητες ως υποχρέωσή τους. Δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε ο/η μαθητής/τρια να χαίρεται και να επιδιώκει τη συμμετοχή του σε αυτές.
  Η φοίτηση των μαθητών/τριων και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων πρέπει να είναι τακτική. Οι συνεχόμενες και αδικαιολόγητες απουσίες διαταράσσουν την ομαλή φοίτηση και επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μαθητών/τριών.
  Οι απουσίες των μαθητών/τριων είναι ένα σημαντικό θέμα με σοβαρές συνέπειες που πρέπει να αντιμετωπίζεται από το σχολείο και την οικογένεια.
  Η ελλιπής παρακολούθηση δημιουργεί εκπαιδευτικό και μαθησιακό κενό το οποίο πρέπει να καλυφθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας.
  Παιδαγωγικά οι συχνές απουσίες δημιουργούν στη συνείδηση των μαθητών/τριων την αντίληψη ότι η εργασία και η συνέπεια στις υποχρεώσεις τους απέναντι στο σχολείο δεν συγκαταλέγονται στις αρετές που πρέπει να έχει ένας/μια μαθητής/τρια.
  Για την τακτική φοίτηση του/της μαθητή/τριας την ευθύνη έχει ο γονέας ή κηδεμόνας του.
  Ο γονέας ή κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας που απουσιάζει οφείλει να ενημερώσει το δάσκαλο της τάξης ή τη διευθύντρια του σχολείου.
  Όταν ο/η μαθητής/τρια απουσιάζει για λόγους υγείας, ο γονέας ή κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τη διευθύντρια του σχολείου για το είδος της ασθένειας, ώστε αν χρειαστεί να ληφθούν προληπτικά μέτρα για την υγεία των μαθητών/τριων της τάξης και όλου του σχολείου αν πρόκειται για μεταδοτική ασθένεια.
  Σε περίπτωση πολυήμερης απουσίας του/της μαθητή/τριας για λόγους υγείας, είναι απαραίτητη η βεβαίωση γιατρού ή η υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ενώ για άλλους λόγους είναι απαραίτητη η υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα.
  Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του/της μαθητή/τριας την ευθύνη έχει το σχολείο. Σε περίπτωση πολυήμερης απουσίας ενός/μιας μαθητή/τριας ο/η δάσκαλος/α της τάξης ή η  διευθύντρια του σχολείου, αν δεν έχει ενημερωθεί από το γονέα, οφείλει να ενδιαφερθεί για ή το λόγο της απουσίας του.

ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

 Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο είναι ανάγκη να ενταχθεί ο/η μαθητής/τρια. Το θετικό περιβάλλον στο σχολείο είναι πολύ σημαντικό διότι διαμορφώνει, κατά κύριο λόγο, τη συμπεριφορά, τη σχολική επίδοση, τις αξίες που έχει ανάγκη ο/η μαθητής/τρια για την αποδοχή και την αναγνώρισή του από τη σχολική κοινότητα.
 Κάθε μαθητής/τρια αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή.
 Ο/Η εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών/τριων του.
 Ο/Η εκπαιδευτικός που γνωρίζει την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών/τριων του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους.
 Ο/Η εκπαιδευτικός με την καθημερινή επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων. Η αρμονική συνεργασία επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους μαθητές του.

Η αξιολόγηση των μαθητών/τριων συνδιαμορφώνεται από:

  •  Τη συμμετοχή του/της στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης
  • Την καθημερινή προφορική επίδοσή του/της στο μάθημα της ημέρας
  •  Την επίδοσή του/της στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες
  • Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι
  • Τη συμμετοχή και συμπεριφορά του/της στην ομάδα που ανήκει
  • Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους/στις συμμαθητές/τριες και τους/τις δασκάλους/εςς του

  Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών/τριων του και παραδίδει τη βαθμολογία στη διευθυντρια.
  Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν  για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου.
  Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει κατά κύριο μέρος την περιγραφική αξιολόγηση της επίδοσης του/της μαθητή/τριας και ύστερα προχωρά στην αριθμητική αποτίμηση αυτής.
  Η προσέλευση των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη.
  Ο/Η εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία μπορεί κάθε γονέας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε περίπτωση ανάγκης ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να επισκεφτεί τον/την εκπαιδευτικό, αφού πρώτα τον ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του.

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

 Ο/Η μαθητής/τρια προσέρχεται στο σχολείο και περνάει δεκάδες ώρες της παιδικής του/της ηλικίας, όχι μόνο για να αποκτήσει γνώσεις αλλά και κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες, στάσεις και συμπεριφορές, διαμορφώνοντας τον δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα και προσωπικότητα και φυσικά να αισθανθεί καλά. Το σχολείο δημιουργεί το κατάλληλο, ελκυστικό περιβάλλον, ώστε το παιδί να θέλει να έρθει σε αυτό!
 Το σχολείο πρέπει να παρέχει "παιδεία" και όχι "εκπαίδευση" συνεπώς η αγωγή αποτελεί την πρώτη προτεραιότητά του (είναι ανώφελο ένα παιδί να γνωρίζει καλά Μαθηματικά ή Γεωγραφία αλλά να έχει προβλήματα επικοινωνίας, να είναι αγενές, βίαιο ή να μη γνωρίζει πώς να συμπεριφερθεί μέσα σε ένα συγκεκριμένο χώρο).
 Η καλή συμπεριφορά δείχνει το επίπεδο πολιτισμού ενός ανθρώπου. Η πειθαρχία είναι απαραίτητη σε κάθε οργανωμένο σύνολο, κράτος, οικογένεια ή σχολείο, για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους του.
 Το σχολείο αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας και αναπόφευκτα υπάρχουν και σε αυτό φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς. Για την εύρυθμη λειτουργία του απαιτείται η εφαρμογή ενός κώδικα συμπεριφοράς που έχει σαν στόχο να προστατεύσει το δικαίωμα των μαθητών/τριων και των εκπαιδευτικών στη μάθηση και τη διδασκαλία και να εξασφαλίσει ένα ευχάριστο και ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον.
 Ο κώδικας συμπεριφοράς περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μαθητών/τριων:

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ο/Η μαθητής/τρια έχει το δικαίωμα:

  •     Μέσα σ’ ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει την άποψή του/της.
  •     Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του/της.
  •     Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων.
  •     Να  χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.
  •     Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος δικό του ή των συμμαθητών/τριων του/της.
  •     Να του/της παρέχεται περιβάλλον καθαρό καθώς και ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας
  •     Να μην προσέρχεται στο σχολείο για λόγους υγείας ή άλλους σοβαρούς κοινωνικούς λόγους.
  •     Να προσέρχεται απροετοίμαστος/στη στο σχολείο όταν αυτό συμβαίνει λόγω υπαιτιότητας τρίτων.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Ο/Η μαθητής έχει την υποχρέωση:

  •   Να μην απουσιάζει από το σχολείο.
  •   Να έρχεται πάντοτε προετοιμασμένος/μένη για το μάθημα.
  •   Να σέβεται και να διατηρεί καθαρά τα προσωπικά του/της αντικείμενα (βιβλία, τετράδια).
  •   Να συμμετέχει ενεργά σε κάθε εκδήλωση του σχολείου.
  •   Να συμπεριφέρεται με σεβασμό και ευγένεια στους/στις δασκάλους/ες και τους/τις συμμαθητές/τριες του/της
  •   Να αποφεύγει κάθε ενέργεια που ξεπερνά τα όρια της αξιοπρέπειας και του σεβασμού των άλλων.
  •   Να κινείται προσεκτικά και να αποφεύγει παιχνίδια και συμπεριφορές σε οποιοδήποτε μέρος του σχολείου (ιδιαίτερα στις σκάλες), που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τη δική του/της και των συμμαθητών/τριων του/της.
  •   Να μη βρίσκεται στην τάξη ή στο χώρο του διδακτηρίου κατά την ώρα του διαλείμματος. Μετά το διάλειμμα προσέρχεται έγκαιρα στο χώρο συγκέντρωσης στην αυλή και στη συνέχεια μέσα στην τάξη.
  •   Να μη φέρνει στο σχολείο έντυπα ή αντικείμενα που δεν έχουν σχέση με τη μαθητική του ιδιότητα.
  •   Να μην έχει κινητό τηλέφωνο (η επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον σε περίπτωση ανάγκης γίνεται μέσω των γραμμών του σχολείου).
  •   Να σέβεται και να προστατεύει τους χώρους και την περιουσία του σχολείου.

(Όταν ο μαθητής προκαλέσει φθορά στη σχολική περιουσία, ο γονέας ή κηδεμόνας υποχρεούται να την αποκαταστήσει). 

  •   Να έχει ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσφοράς, της αλληλεγγύης, της εντιμότητας, της υπακοής, της εργατικότητας και της υπευθυνότητας.

Ιδιαίτερα μέσα στην τάξη:
  •   Να παρακολουθεί και να συμμετέχει ενεργά  στη διδακτική διαδικασία.
  •   Να μην ενοχλεί τους/τις συμμαθητές/τριες του/της.
  •   Να μιλά αφού πρώτα πάρει άδεια.
  •   Να ακούει χωρίς να διακόπτει το συμμαθητή του.
  •   Να σέβεται και διατηρεί την τάξη του/της καθαρή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ

  Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων.
  Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.
  Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο.
  Όταν ένας/μια μαθητής/τρια παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του/της.
               
ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
Οι γονείς ή κηδεμόνες:

  •   Εγγράφουν τα παιδιά τους στο σχολείο και αναλαμβάνουν όλες τις υποχρεώσεις τους προς αυτό.
  •    Ενημερώνονται για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου και συμμετέχουν στην εφαρμογή του.
  •   Παρακολουθούν την τακτική φοίτηση των παιδιών τους και ελέγχουν την επιμέλεια, τη συμπεριφορά και το ήθος τους.
  •   Δείχνουν ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες του παιδιού στο σχολείο.
  •   Ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με το/τη μαθητή/τρια και επηρεάζουν την επίδοση και τη συμπεριφορά του/της στο σχολείο (οικογενειακή κατάσταση, ιστορικό υγείας).
  •   Ενημερώνουν το/τη δάσκαλο/α της τάξης ή τη διευθυντρια σε περίπτωση απουσίας του/της μαθητή/τριας για οποιοδήποτε λόγο.
  •   Σέβονται το/τη δάσκαλο/α του παιδιού τους και συνεργάζονται μαζί του για κάθε ζήτημα.
  •   Διατηρούν τακτική επαφή με το σχολείο και συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις ή άλλες δραστηριότητες που οργανώνονται από το σχολείο.
  •   Ο γονέας ή κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για όλα τα θέματα που αφορούν το παιδί του.
  •   Όταν δημιουργείται ένα σοβαρό θέμα που έχει σχέση με συγκεκριμένο μαθητή, ενημερώνεται άμεσα και υπεύθυνα ο γονέας ή κηδεμόνας του, ώστε να υπάρχει συνεργασία για την αντιμετώπισή του.
  • Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε επαφή – επικοινωνία γονέα με μαθητή/τρια του σχολειού εκτός από το παιδί του. Ιδιαίτερα, κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί κανένα παιδί στο χώρο του σχολειού. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το/τη δάσκαλο/α της τάξης ή την διευθύντρια .
  •   Είναι απαραίτητη η έγκριση του γονέα ή κηδεμόνα για τη συμμετοχή του/της μαθητή/τριας σε εκδηλώσεις εκτός σχολείου.
  •   Συνδράμουν μέσω του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, στην αρτιότερη λειτουργία του σχολείου.

Advertise Here

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner